Regulamin
Regulamin zakupów obowiązujący od 25.12.2014
I. Wstęp
-
Właścicielem sklepu internetowego www.rewex.pl (zwanego dalej: Sklepem) jest firma REWEXA.Bogucki, M.Bromczewski s.c. z siedzibą w Płocku, ul.Spółdzielcza 33, 09-407 Płock, NIP 774-323-64-59, Regon 368270823 (zwana dalej: Sprzedawcą).
-
Niniejszy Regulamin określa zasady realizowania zakupów w Sklepie.
-
Kupującym (zwanym dalej: Klientem) może być pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
-
Za pośrednictwem Sklepu dokonywana jest sprzedaż towarów oferowanych na stronie internetowej. Szczegółowe informacje dotyczące towarów, ich cech i właściwości są zamieszczone bezpośrednio przy każdym z towarów.
-
Umowa sprzedaży zawierana jest pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień zawieranej umowy następuje przez wydrukowanie i przekazanie Klientowi wraz z przesyłką dokumentów potwierdzających zakup towaru.
-
Konsumentem jest Klient będący osobą fizyczną, który zawiera umowę sprzedaży ze Sprzedawcą, a która to umowa nie jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Sposoby porozumiewania się Klienta ze Sprzedawcą są następujące:
(1)drogąmailową biuro@rewex.pl
(2) telefonicznie: 24 262-78-95 lub 504-186-819
II. Ceny oraz dostępność towaru
-
Ceny wszystkich towarów znajdujących się w ofercie Sklepu podane są w polskich złotych, zawierają podatek VAT oraz Koszty Gospodarowania Odpadami. Podane ceny nie zawierają kosztów dostawy. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia.
-
Do cen towarów należy doliczyć ewentualne koszty ich dostawy pod wskazany przez Klienta adres. Nie doliczamy opłat, gdy Klient podczas składania zamówienia wybierze opcję „Odbiór osobisty” oraz odbierze towar w salonie stacjonarnym Rewex w Płocku.
-
Wysokości opłat za dostawę wyszczególnione zostały przy każdym produkcie z osobna.
-
Prosimy o kontakt ze Sklepem drogą e-mailową (biuro@rewex.pl) lub telefonicznie (24 262-78-95, kom. 504-186-819) w celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących dostępności danego towaru.
III. Zamówienia
-
Zamówienia można składać przez całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Zamówienia złożone po godzinie 17.00 oraz w dni wolne od pracy będą rozpatrywane przez Sprzedawcę następnego dnia roboczego.
-
Podstawowym warunkiem realizacji zamówienia jest prawidłowe wypełnienie przez Klienta formularza zamówienia, dostępnego na stronie Sklepu. W przypadku nieprawidłowego wypełnienia formularza, Klient o powyższym zostanie poinformowany przez Sklep.
-
Klient składając zamówienie podaje swój adres e-mail, adres korespondencyjny, oraz numer telefonu kontaktowego.
-
Przyjęcie przez Sprzedawcę zamówienia do realizacji jest potwierdzane drogą e-mailową.
-
Zamówienie może zostać przez Klienta anulowane do czasu potwierdzenia przez Sprzedawcę jego przyjęcia, nie dłużej aniżeli w ciągu 72 godzin od złożenia zamówienia (w takiej sytuacji Klient powinien wysłać wiadomość e-mail na adres: biuro@rewex.pl).
-
Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
-
W przypadku złożenia zamówienia na towary o różnym czasie realizacji, Sprzedawca wysyła przesyłkę do Klienta po skompletowaniu wszystkich zamówionych towarów, chyba że Klient zażąda wysyłki każdego zamówionego towaru oddzielnie (oddzielnie będą wówczas liczone koszty wysyłki każdego z towarów). W takiej sytuacji prosimy o wysłanie wiadomości e-mail na adres: biuro@rewex.pl
-
W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem Klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia).
-
Do każdego zamówienia dołączony jest paragon fiskalny lun (na życzenie Klienta) faktura VAT .
-
Sposób oraz godziny dostarczenia przesyłki zależne są od firmy kurierskiej. Odbierając przesyłkę Klient powinien sprawdzić czy nie posiada ona uszkodzeń mechanicznych. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń w odbieranej przesyłce prosimy o sporządzenie protokołu uszkodzeń w obecności dostawcy i odmówienie przyjęcia towarów.
-
W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wad w dostarczonym produkcie, prosimy o kontakt pod adresem: biuro@rewex.pl
IV. Płatności/dostawa
-
Za zamówione w Sklepie towary można zapłacić w jeden z poniższych sposobów:
1. gotówką za pobraniem (płatność u kuriera dostarczającego przesyłkę)
2. gotówką w salonie stacjonarnym REWEX w Płocku, przy ul.Spółdzielczej 33
3. przelewem bankowym na konto; numer konta podany będzie w e-mailu wysłanym razem z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia. Znajduje się on również w zakładce „o firmie”
-
Klient ma możliwość kupienia towaru na raty. Szczegółowe informacje dotyczące zakupów ratalnych znajdują się przy każdym produkcie z osobna.
-
Towar zakupiony przez Klienta w przypadku wyboru przez niego sposobu dostawy - odbiór osobisty, będzie dostępny w ciągu 48 godzin od przyjęcia zamówienia do realizacji. O przygotowaniu towaru i jego gotowości do odbioru Klient zostanie poinformowany poprzez przesłanie na wskazany przez niego przy złożeniu zamówienia adres e-mailowy.
-
Towar zakupiony przez Klienta w przypadku wyboru przez niego sposobu dostawy – przesyłka kurierska, zostanie przekazany przez Sklep firmie kurierskiej celem doręczenia w ciągu 48 godzin od daty zaksięgowania wpłaty dokonanej przez Klienta lubod złożenia zamówienia w przypadku płatności pobraniowej. Do czasu faktycznego doręczenia towaru na adres wskazany w zamówieniu przez Klienta należy doliczyć czas dostawy firmy kurierskiej, który wynosi do 48 godzin.
V. Odstąpienie od umowy i Reklamacje
A. Odstąpienie od umowy
-
Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 roku, numer 827), która weszła w życie z dniem 25 grudnia 2014 roku, Konsument może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie towaru (towar został dostarczony do Konsumenta bądź osoby trzeciej lub został przez niego / przez nią odebrany).
-
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. Korzystanie z wzoru formularza poniżej zamieszczonego nie jest jednak obowiązkowe.
imię, nazwisko i adres konsumenta
..........................................
..........................................
..........................................
..........................................
nazwa i adres przedsiębiorstwa
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014r. poz. 827) odstępuję od umowy nr ... zawartej dnia .................... dotyczącej zakupu towaru/usługi ……………………………………………
..............................
podpis konsumenta
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zostać przesłane przez Konsumenta na następujący adres:
Rewex A.Bogucki, M.Bromczewski s.c., ul.Spółdzielcza 33, 09-407 Płock
(Prosimy o zachowanie dowodu nadania przesyłki).
-
W przypadku odstąpienia od umowy Konsumentowi zostaną zwrócone wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca zostanie poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem ust. 6. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie.
-
Zwrot płatności, o której mowa w ust. 5 może zostać wstrzymany do czasu otrzymania przez Sprzedawcę towaru, w stosunku do którego nastąpiło odstąpienie od umowy lub do czasu dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Towar może zostać zwrócony przez Konsumenta bezpośrednio wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy, a najpóźniej powinien on zostać zwrócony w ciągu 14 dni od daty poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu od umowy.
-
Konsument, w przypadku odstąpienia od umowy, ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru do Sprzedawcy. Ze względu na charakter towarów oraz ich wielkość koszty zwrotu towaru mogą przewyższać koszty zwykłej przesyłki pocztowej.
-
Konsument, w przypadku odstąpienia od umowy, odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
B. Reklamacje z tytułu rękojmi
-
Z uwagi na fakt, że na Sprzedawcy ciąży obowiązek dostarczenia towaru bez wad, to ponosi on odpowiedzialność za wady towaru zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, w szczególności zgodnie z art. 556, art. 5561-5563 kodeksu cywilnego.
-
Reklamacje z tytułu wadliwości towaru Klient powinien kierować na adres:
Rewex, ul.Spółdzielcza 33, 09-407 Płock
(Prosimy o zachowanie dowodu nadania przesyłki).
-
Koszty przesłania towaru, który jest wadliwy na adres wskazany w ust. 2 ponosi Sprzedawca.
-
W złożonej reklamacji prosimy wskazać opis usterki/wady, treść żądania oraz prosimy o podanie adresu, na który ma zostać zwrócony towar po rozpatrzeniu reklamacji. Koszty związane z rozpatrzeniem reklamacji i przesłaniem towaru ponosi Sprzedawca. Korzystanie z zamieszczonego poniżej wzoru nie jest obowiązkowe.
FORMULARZ REKLAMACJI
DANE KLIENTA
Imię i Nazwisko..........................................................................
Adres do zwrotu urządzenia po naprawie...........................
Nr telefonu i adres e-mail........................................................
Nr konta do ewentualnego zwrotu gotówki........................
Do urządzenia należy dołączyć oryginał lub kserokopię
dowodu zakupu oraz oryginał karty gwarancyjnej
Marka i model urządzenia........................................................
Nr seryjny....................................................................................
Opis usterki................................................................................
Podpis klienta............................. Data..................................
-
W momencie, gdy reklamowanego towaru nie będzie można naprawić bądź wymienić na nowy Sprzedawca zwróci Klientowi pieniądze przelewem na konto bankowe lub przekazem pocztowym na adres korespondencyjny wskazany przez Klienta w formularzu reklamacyjnym.
-
Właściciel Sklepu zobowiązuje się rozpatrywać zgłoszone przez Klientów reklamacje z tytułu rękojmi w rozsądnym czasie, z zastrzeżeniem art. 5615 kodeksu cywilnego.
C. Reklamacja z tytułu gwarancji
-
Zakupione od Sprzedawcy towary posiadają gwarancję polskiego dystrybutora lub producenta. Szczegółowy zakres i zasady, na jakich gwarancja jest udzielana zamieszczone są bezpośrednio w opisie towaru.
D. Wybór roszczeń
-
Roszczenia z tytułu rękojmi oraz gwarancji nie wykluczają się ani nie ograniczają.
-
Klient składając reklamację dokonuje wyboru podstawy zgłoszenia swoich roszczeń, tj. czy zgłasza je z tytułu rękojmi czy w ramach gwarancji.
VI. Dodatkowe informacje
-
Szczegółowe informacje o funkcjonalnościach treści cyfrowych, o zabezpieczeniach jakie zostały zastosowane w zakresie możliwości korzystania z treści cyfrowej oraz o interoperacyjnościach treści cyfrowych ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem zostały zamieszczone bezpośrednio w opisie poszczególnych produktów lub/i w specyfikacji technicznej.
-
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
-
Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
(a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
(b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
(c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
VIII. Postanowienia końcowe
-
Przed złożeniem zamówienia Klient powinien zapoznać się z treścią niniejszego Regulamin i go zaakceptować.
-
Wszystkie towary zakupione w Sklepie są fabrycznie nowe i pochodzą z oficjalnej dystrybucji. Szczegółowe warunki gwarancyjne są przedstawione na karcie gwarancyjnej dołączonej do każdego nabywanego urządzenia.
-
W ofercie Sklepu znajdują się również towary pochodzące z ekspozycji i jako takie mogą nosić niewielkie ślady użytkowania. Przy każdym towarze ekspozycyjnym znajduje się informacja na ten temat.
-
Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowej. Jeśli taka zgoda zostanie wyrażona, Sprzedawca może wysyłać Klientowi informacje handlowe, w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204).
-
Po dokonaniu rejestracji w Sklepie dane osobowe Klienta podlegają ochronie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. nr 133, poz. 833 z późn. zm.) i ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204). Dane osobowe Klienta przetwarzane są w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
-
Wszelkie dane osobowe Klientów są przechowywane i przetwarzane z zachowaniem wszelkich wymogów bezpieczeństwa określonych w Ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Ochronie Danych Osobowych. Nie będą one udostępniane osobom trzecim. Nie będą one również wykorzystywane do wysłania jakichkolwiek materiałów reklamowych na konta Klienta bez jego wyraźnej zgody. Podanie danych osobowych w Sklepie ma charakter dobrowolny. Klientowi przysługuje prawo do ich wglądu, jak również możliwość ich poprawiania i usuwania.
-
W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego lub innych ustaw mających zastosowanie do działalności i funkcjonowania sklepu internetowego.